Birthday girl

Igår fyllde både jag och min mamma år och det firade vi hemma med familjen.
 
Jag valde att baka tårtan helt från scratch denna gång, vanligtvis brukar jag fuska och köpa färdig tårtbotten men igår kände jag för att baka allt själv.
 
Det blev ett recept taget helt och hållet från Leila Lindholms "A piece of cake". Här finns receptet!
 
Det blev en somrig jordgubbstårta med sockerkaksbotten fylld med lemon curd.
 
Jag gjorde bottnen och lemon curden medan mamma fick dekorera tårtan.
 
Tårtan blev ganska god men tårtbottnen var nog lite för tjock och mäktig, jag gillar mer luftiga bottnar och kommer nog inte baka en sockerkaksbotten nästa gång.  
 
 
 
 
Anonym
2014-07-07 @ 17:22:58

Oj vad fint och gott det ser ut! Håller med om att sockerkakasbotten känns lite mastigt

Svar: Ja, jag lär inte göra om den bottnen iaf hehe
Chokladfreaks

Annika
2014-07-07 @ 18:03:21
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Mums :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0