Bounty cupcakes

Nu är jag back in business igen. Det känns ju som att det var åratal sen jag bakade något riktigt mäktigt med choklad.
 
Idag tittade jag igenom mina bakböcker och bestämde mig för att baka Leila Lindholms Bounty cupcakes som finns i boken "Hello Cupcake"
 
Receptet finns här och även en video när hon bakar de vilket är kul att se.
 
Jag följde dock inte receptet till punkt och pricka utan jag ersatte kokosmjölken med vanlig mellanmjök och så ersatte jag smöret med kokossmör istället. Jag tänkte att det jämnade ut sig med smakerna ändå.  Man får ju ta av det man har hemma först och främst innan man går ut och handlar.
 
Var de goda då!? Ja, oj så goda de var, sådär härligt luftiga och saftiga med Bountyfyllningen i mitten! Jag älskar ju Bounty och älskar man kokos och choklad så kommer man garanterat att älska dessa cupcakes.
 
De gick åt ganska snabbt kan jag tala om. 16 st cupcakes räckte receptet till.
 
 
 
 
 
 
Sofia Eklund
2014-02-08 @ 18:48:23
URL: http://sofiiaeklund.blogg.se/

åh va dom såg goda ut!

Svar: Tack, de var riktigt goda!
Chokladfreaks

Dan
2014-02-08 @ 21:15:56

krämiga :)

Svar: Måste testas! Riktigt goda cupcakes!
Chokladfreaks

marwa
2014-02-09 @ 16:19:55

Duktig du e Aminosh.. spara till mig tills vi träffas :D

Svar: Åh vännen, sjävklart ska du få smaka :) nästa gång vi ses ska vi baka såna :)
Chokladfreaks

Denise Karlström
2014-02-27 @ 11:50:10

Brinner du för bakning? Får du ofta beröm för dina fantastiska bakverk?
Är du redo att visa vad du går för?

SÖK NU TILL
Hela Sverige Bakar 2014!
SKICKA IN DIN ANSÖKAN VIA
http://www.tv4.se/hela-sverige-bakar

Kanske blir DU vår nästa okrönte kung eller drottning inom bakning?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0