S'mores cupcakes

På sista tiden har jag verkligen försökt ta ut på svängarna med min bakning och jag tycker jag lyckats ganska bra. Jag har vågat testa på nya recept med nya spännande smaker. 
 
Idag bakade jag t.ex. Roy Fares recept på S'mores cupcakes. S'mores är en amerikansk efterrätt som vanligtvis består av kex, choklad och marshmallows. Oftast äter man det efter att man grillat typ men nu har man alltså tagit detta koncept och gjort om det till cupcakes.  
 
Frostingen är italiensk maräng och jag har tidigare misslyckats med att göra maräng så jag tog hjälp av min mamma som självklart kan allt och har svar på allt.  Tydligen får det absolut inte komma ner någon ägggula i äggvitan och alla redskap man använder ska vara helt torra för att marängen ska lyckas bli fast. Lyckades vi då!!? Yes, det gjorde vi!
 
Titta bara så fina cupcakes jag fick! Riktigt goda var de också!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0