Kanelbullens dag!

Ingen har väl kunnat missa att det är kanelbullens dag idag!
 
Jag tycker verkligen att det har skyltats med det ganska rejält nu, jag har sett reklam om det både i tidningen och vid busskurer. Så var det ju inte för några år sedan, då visste inte jag i alla fall att kanelbullen hade en alldeles egen dag. 
 
Eftersom kanelbullar är en stor favorit hos oss här hemma så bad jag självklart min mamma baka lite igår, lite och lite, det blev en hel del bullar. Vi bakade 7 plåtar och frös in en del. Som ni ser så gillar vi att göra de i olika former, kransar, flätor och knutar men även vanliga runda bullar. 
 
Det är sjukt hur mycket bullar man kan äta egentligen, bäst är de ju när de är helt nygräddade med ett glas mjölk!
 
Mmm så gott! Har du ätit några kanelbullar idag?
 
 
 
 
Mimsan
2013-10-04 @ 18:54:13

Åh jag håller med dig om att de är godast som nygräddade, då kan man äta hur många som helst dessutom =)

Svar: Ja, kommer du ihåg när vi bakade våra små mini-bullar haha, de kunde man äta många av!
Chokladfreaks

Amanda
2013-10-05 @ 20:53:26
URL: http://amhe.blogg.se

Ser verkligen jättegott ut!

Svar: Tack, de var väldigt goda =)
Chokladfreaks

Viktoria
2013-10-08 @ 17:24:43
URL: http://letsriskourlives.blogg.se

ååååhh vad gott!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0