Cake pops skola

Även då jag är ledig får jag agera lärare. Idag lärde jag min moster att göra cake pops. Jag har inte bakat dem på evigheter så det var på tiden. 
Det var väldigt kul och gick väldigt bra.  Vi gjorde cake pops av Ballerina Choco kex. 
 
Receptet räcker till ca 30-35 cake pops beroende på hur stora man vill ha de. Våra räckte till 34 st plus några som vi åt under tiden =)
 
2 paket Ballerina kex eller andra valfria kex. 
100g Philadelphiaost 
100g mörk blockchoklad 70% 
 
1. Mixa kexen till smulor och blanda ihop med philadelphiaosten.
2. Rulla små bollar och ställ de på en bricka eller ett fat i kylen för att stelna i ca 30min.
3. Smält blockchoklad och börja doppa!
4. Låt de svalna i kylen innan servering. 
 
 
 
 
Soffi
2013-10-31 @ 13:15:48

Amani, du är fan talented !!! Fan va gottt, om du öppnar ett konditori i malmö, såå kmr jag åka dit bara för att käka dina gaaalna kakor :D

Svar: Tack snälla, vad gulligt sagt! :) Ja, man vet aldrig vad som väntar på en, kanske öppnar jag ett café om några år så du kan komma ner hit :)
Chokladfreaks

Chocochock
2013-11-03 @ 19:44:55
URL: http://chocochock.se

Vilken fantastisk fin blogg, med fina bilder och härliga godsaker.
Du verkar vara jätteduktig på att baka!
Får man fråga vad du har för kamera och vad du kör på för inställning? jag är intresserad av fotografering och vill köpa en riktig systemkamera.
Lycka till med allt!

http://chocochock.se
"50 nyanser av choklad"

Svar: Tack snälla vad kul att höra! Jag har en systemkamera, Canon 600D. Fotar manuellt och justerar vitbalans och sånt beroende på vilket ljus jag fotar i. Använder aldrig blixt, ett tips är ju att försöka fota i dagsljus, det är inte så lätt nu när det blir så mörkt tidigt men man får nöja sig med halvdana bilder ibland. Hoppas det hjälpte lite :) för övrigt var din blogg väldigt kul och intressant :)
Chokladfreaks

Erika
2013-11-11 @ 16:04:27
URL: http://erikacao.blogspot.se

Så fina!

Svar: Tack =)
Chokladfreaks




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0