American pancakes

Glad första maj på er! Solen skiner och det känns att våren är nära nu! 
 
Jag bestämde mig imorse för att välkomna våren med en riktig lyxfrulle så här mitt i veckan, man ska passa på då man är ledig. 
 
Ända sedan jag flyttade hem igen så har min bror tjatat på mig om att bjuda på american pancakes så idag tog jag tag i det.  Jag stod i köket i 2h och förberedde och fixade allt åt mina bröder och mig.
Nu måste jag vinna pris för bästa storasyster!
 
 
 
Enligt receptet skulle en sats räcka till 10 portioner men vi var bara 4 personer och vi åt upp allting! Man ska aldrig lita på så snåla recept!
 
4 PORTIONER ( 18 ST PANNKAKOR)
 
3 ägg
6,25 dl mjölk
5 msk smör
7,5 dl vetemjöl
5 tsk bakpulver
1,25 tsk salt 
1,25 tsk vaniljsocker 
 
Gör så här:
 
1. Vispa ägg och mjölk i en stor bunke. 
2. Smält smöret och häll ner i bunken. 
3. Blanda de torra ingredienserna för sig och blanda ner de i mjölkblandingen.
4. Stek pannkakorna i en liten stekpanna (10cm) i smör eller olja (jag använde solrosolja).  
 
Servera med olika bär, frukter, smält choklad, nutella, glass, sylt, grädde, sirap eller något annat du tycker är gott!
 
 
lina
2013-06-28 @ 08:40:19

Mums! Lyxigt med amerikanska pannkakor!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0