Glad midsommar!

Glad midsommar på er alla!
 
 
 
I år hade jag fakiskt inget speciellt inplanerat men jag gick iallafall till Folkets park i Malmö och såg på midsommarfirandet. Det är alltid lika trevligt att se på när folk är samlade och glada!
 
Dagen till ära bakade jag en mazarintårta. Enkelt, snabbt och riktigt gott!
 
Recepet var enkelt. 
 
Mazarinbotten 
 
150g mjukt smör 
300g mandelmassa
3 ägg
1/2 dl vetemjöl
 
Mandelspån
2 dl Vispgrädde (jag hade vaniljvisp)
500g Hallon
 
1. Vispa ihop smöret med mandelmassan, jag rev min mandelmassa för att det skulle gå lättare att vispa ihop med smöret.
2. Tillsätt äggen ett i taget och vispa ordentligt emellan.
3. Tillsätt mjölet. 
4. Smörj en rund form med löstagbar kant och bröa den med mandelspån. 
5. Grädda kakan i ugnen på 200 grader i ca 20 min eller tills den fått en fin färg. 
 
Låt kakam svalna helt innan du lägger på grädde och hallon. Vispa grädden hårt för min blev ganska lös och det rann över kanterna på kakan. 
 
Sen är det bara att njuta av denna perfekta sommartårta!
 
 
Alexandra/roligaprylar.se
2013-06-26 @ 15:07:48
URL: http://www.roligaprylar.se

Hej!

Alexandra från roligaprylar.se här. Härlig blogg!
Jag undrar om du hade velat kontakta mig på min mail?

Svar: Absolut det kan jag göra =)
Chokladfreaks




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0