Banan- och chokladkaka!

Jag gillar verkligen banan men det händer ofta att vi köper hem banan och så äter ingen upp de tills de blivit bruna och måste kastas.
 
Jag hittade en massa bruna bananer hemma och bestämde mig för att baka något gott. 
 
Jag tittade i registret i Leilas bok "A piece of cake" och hittade flera recept med banan. 
 
Jag bestämde mig för att göra Leilas "Banan- och pekanbröd" fast jag hade inga pekannötter hemma så jag tog  chokladknappar istället (självklart har jag alltid choklad hemma). 
 
Kakan blev riktigt saftig men eftersom jag ville ha den mer knaprig så gjorde jag som Leila tipsat i boken och torrostade kakorna i en het stekpanna och serverade de med vaniljglass. 
 
Det var sjukt gott! Jag är glad att det finns några bitar kvar idag för det här ska jag definitvt äta igen. 
 
 
Glassen smälte ju ganska snabbt eftersom kakan var så varm. 
Mimsan
2013-07-26 @ 18:25:08

Yummie in the tummy =)

Svar: Mums filibabba ;)
Chokladfreaks

Evje
2013-08-10 @ 01:06:41

Vilken perfekt kaka till kaffet! Torrastad är gott :)

Svar: Ja den var riktigt god när den var rostad =)
Chokladfreaks




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0