Turbodessert

Det har blivit en vana att jag bakar på lördagar och det är på lördagar som vi får mest gäster här hemma så då gäller det att ha något gott att bjuda på.
 
Idag var jag dock ute på stan i 4h så jag hade inte tid till att baka men jag lyckades röra ihop en snabb dessert av tre ingredienser: 
 
 
Allt man behöver är:
Digestivekex 
Vaniljvisp
Bär av olika slag 
 
Man varvar alla ingredienser i fina skålar och låter de stå i kylen ett tag. 
 
Enkelt men väldigt gott och det går inte att misslyckas ;)
 
Evje
2013-04-27 @ 21:59:59

Oj, enkla och få ingredienser men gisses vad gott och lyxigt det ser ut! Känns lätt och fräsch. Måste testas!

Svar: Ja det är supergott, testa det! Vaniljvisp är ju så gott!
Chokladfreaks

Erica
2013-04-28 @ 12:55:02
URL: http://iryccah.blogg.se/

Ibland är det roligt att göra någonting som är tidskrävande och komplicerat, men det är ju bra att det även finns många gottigheter som man kan slänga ihop snabbt. Det där låter t.ex. supergott. :-D

Svar: Jag håller med verkligen, jag älskar att utmana mig själv med svårare recept men ibland är det också skönt att ta det säkra före det osäkra ;)
Chokladfreaks




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0