Dumlekakor

En av mina elever påpekade igår att jag inte updaterat bloggen på hela 11 dagar och jag citerar: "Fy skäms! Nu måste du blogga i helgen bara för det."
 
Jag lovade att baka Dumlekakor, sagt och gjort. Jag köpte alla ingredienser och bakade de igår eftermiddag. 
 
Mycket goda och superenkla att göra, hur kan jag ha missat dessa läckerheter!
 
Smördeg fylld med seg Dumlecola och toppad med Noblesse choklad, det kan inte bli bättre!
 
 
 
För ca 28st Dumlekakor behöver du: 
 
200 g margarin
1 dl strösocker
3 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
 
folieformar
Dumlekolor
1 ask Noblesse choklad

Så här gör du:

1. Blanda, margarin, strösocker, vetemjöl och bakpulver till en jämn och fin deg. Låt degen stå kallt i ca 30 min.

2. Ta en liten bit deg och rulla till runda kulor. Lägg varje kula i en folieform. Tryck ner en dumlekola i varje boll. 

 

3. Grädda i mitten av ugnen på 200 grader i ca 10 min eller tills de fått en fin gyllenbrun färg. 

4. Lägg på en Noblessechoklad på varje kaka medan de är varma. 
 
5. Låt svalna i kylen och sen är det bara att hugga in =)
 
 
Katarina
2013-04-06 @ 18:56:23
URL: http://hovkonditorn.blogspot.com

Åh, de ser så goda ut!

Svar: Mmm, de var riktigt goda!
Chokladfreaks

Mimsan
2013-04-08 @ 16:53:00

mums så goda de ser ut. Jag som älskar Dumle skall prova och baka de =)

Svar: Ja, du måste testa på de, inte ens du kan misslyckas haha!
Chokladfreaks

Hanna Karlsson
2013-04-09 @ 14:43:58
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Åh vad de ser goda ut!

Svar: Ja, de var riktig goda dagen efter då de blivit lite sega.
Chokladfreaks

Dan
2013-04-10 @ 19:53:41

De ska jag prova :)

Svar: Absolut, det tycker jag att du testa! Går inte att misslyckas =)
Chokladfreaks

Evje
2013-04-16 @ 22:50:29

Oj det här låter ju som en riktig smaskig gobit! Måste prövas! Plus för enkelt recept. Tacka din elev, för vi är fler som vill bli inspirerade av dina läckerheter!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0