A piece of my heart♥



På måndag är det alla hjärtans dag och även om många tycker att det är löjligt så tycker jag ändå att det är fint att tänka lite extra på sina nära och kära.

Idag bakade jag smördegshjärtan med hallon och vaniljsås i. Väldigt lätt och gott och perfekt att ge bort i present!

I tisdags fick jag cupcakes och en semla av Euge så idag tänkte jag bjuda henne och hennes familj på dessa små hjärtan!

Allt man behöver är smördeg, en pepparkaksform, vaniljsås, lite hallon och florsocker!

1. Tryck ut små hjärtan i smördegen och lägg de på en plåt.
2. Grädda de i ugnen på 225grader tills de fått fin färg.
3. Skär de rakt itu på mitten och fyll de med hallon och vaniljsås.
4. Lägg på locket och pudra med florsocker!
5. Ät de helst med detsamman när de är krispiga, efter ett tag blir de mjuka!

A
2011-02-13 @ 14:43:10

så tjusiga de blev :)

Emelie
2011-02-15 @ 18:55:59
URL: http://emeliens.blogg.se/

Sån där sku jag vilja bli bjuden på :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0