Tacopaj x 2

Som den snälla och generösa personen jag är så bjöd jag en kompis som inte hade någon mat hemma på middag i söndags. Jag gjorde en tacopaj med lite tacofärs som jag hade kvar i frysen, jag tyckte att den var så god att jag gjorde en till igår och jag tänkte dela med mig av detta enkla recept.  Det är väldigt lätt och går snabbt att röra ihop.

Amanis Tacopaj: 

Pajdeg:  
100g margarin
3 dl vetemjöl
3-4msk vatten

1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Nyp ihop smör och mjöl tillsammans i en stor bunke. Tillsätt därefter vatten och jobba ihop till en jämn deg.
3. Kavla ut degen och tryck ut den i en pajform.
4. Förgrädda pajskalet i mitten av ugnen i ca 10 min .

Fyllningen:
Medan pajskalet gräddas gör du fyllningen enligt nedan. Det som är så lätt med det här är att man kan i princip ta vad som helst som man har hemma och ha i. Jag brukar ha i kyckling ibland, kötffärs ibland eller bara grönsaker och ost, det är lika gott det med. Det blir nästan som en pizza fast med tjockare och mer mättande pajskal. Testa på det vetja. Receptet räcker till 4 portioner men då är det stora bitar. 
 

Evje
2009-10-21 @ 00:06:33

Den här vill jag testa själv! Ser mycket god ut!

Nicco
2009-10-21 @ 14:24:34
URL: http://entrevlig.blogg.se/

Woah! Amanis Tacco-paj for president!

åsa - hello sugar!
2009-10-21 @ 16:01:03
URL: http://hellosugar.se

mmm, tacopaj, så gott! :)



jag brukar köpa engångsspritspåsar för att jag är lite slö och inte orkar diska dem men det finns ju spritspåsar som man kan återanvända, wiltons har några. det finns lite olika storlekar på påsarna men om man inte gör så väldigt stora satser med frosting räcker det med en mindre variant.

Man ska däremot ha stora tyllar till cupcakes. Jag har köpt mina i usa, märket heter Ateco, men Wilton har också några lite större varianter, t ex 1M, stjärntyllen, funkar bra till cupcakes. :)



hoppas mitt svar hjälper!! :)

kram!

carolina
2009-10-21 @ 17:00:57
URL: http://acarolinas.blogg.se/

spännande med wokgrönsaker! vi brukar faktiskt göra våran tacopaj på sconesdeg, mycket gott =)

Sandra drömkaka
2009-10-23 @ 19:28:23
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Åh jag älskar tacopaj!!! Din variant såg supergod ut, som en tacopizza ungefär mmm :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0