Choklad cupcakes med en finare touch




Jag letade hela dagen efter mammas gamla spritspåse, det tog ett tag innan vi hittade den gömd längst in i en av kökslådorna. Jag bakade ganska sent faktiskt runt tio. Jag använde mig av samma recept som chokladcupcaksen i det första receptet med blåbär och hallon, enda skillnaden var att jag uteslöt blåbären och hallonen och gjorde en glasyr av färgad grädde som topping.

Eftersom mina föräldrar är så kräsna när det gäller sötsaker så var jag tvungen att improvisera och istället för att göra en riktig cupcake frosting så blev det grön karamellfärg i grädden toppat med små ätbara godishjärtan. Egentligen ville jag ha röd karamellfärg men det var slut i både Hemköp och Ica, så typiskt! Det stod mellan blått eller grönt och grönt kändes mer passande. Cupcaksen gjorde iaf en stor suceé. Mina föräldrar som vanligtvis delar på en bit kaka tillsammans åt denna gång 2 cupcakes var =). Av alla 20 cupcakes som jag gjorde återstår nu endast 7 så någonting måste jag ju gjort rätt iaf. Jag tyckte iaf att de var supergoda och jag är jättenöjd. Men det var faktiskt riktigt svårt att få till grädden snyggt med spritsen eftersom grädden var så lös, nästa gång blir det riktig frosting och finare cupcakes. ♥
intefanvetjag
2009-02-21 @ 19:37:34

tjena tjena! Asså var får du all inspiration ifrån? Jag tycker du verkligen har utvecklats i ditt bakande och jag är riktigt imponerad av dig. Hoppas du fortsätter med bakningen för det verkar verkligen vara din grej:) kram från ett stort bakfan ( i dubbel bemärkelse)ps. Hoppas jag får smaka ngn av dem!

maria
2009-03-16 @ 21:50:20
URL: http://mariaeliasson.blogg.se/

Cupcakes är det enda rätta.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0