Restaurant Day

Det var längesen jag uppdaterade bloggen. Det blir så när livet kommer i vägen. Många roliga saker har hänt de senaste månaderna. Jag har varit på semester i Dubai, varit en sväng upp till Uppsala och hälsat på mina bästa vänner samt hängt med massa underbara människor här i Malmö på helgerna. Livet är helt underbart just nu och vi närmar oss sommarlovet =)  
 
Igår var jag med och deltog i Restaurant day. 
 
Tänkte berätta lite mer om Restaurant day som är ett riktigt kul koncept världen över där vem som helst kan öppna en restaurang för en dag. Jag och min mamma ställde upp efter att ha blivit tillfrågade av mammas vännina som var med och drev projektet. Restaurant day är väldigt populärt i Finland där de haft det i flera år. Malmö blev första staden i Sverige som anordnade Restaurant day.
 
Jag och mamma bestämde oss för att göra en enkel libanesisk linsgryta som kallas för Mjadara, helt vegansk och glutenfri så alla kunde få smaka. Alla som åt hos oss var jättetrevliga och snälla och gav oss mycket beröm så det kändes jättekul. Jag hoppas att det kommer bli en årlig grej och att fler människor får höra talas om denna dag för det är verkligen ett jättebra tillfälle att testa på något nytt och få träffa människor. 
 
Om jag är med igen tänker jag dock baka istället =)
 
Här kan man läsa mer om Restaurant Day
 
Här kan man hitta receptet på Mjadara
 
 
 

Några instagrambilder från våra gäster =)
 
Bild lånad från fotografen Amir Abedin
 
Lillemor Grönblad
2014-05-19 @ 10:00:17
URL: http://lyckoslanten.blogg.se

Hej det ser fantastiskt ut, lägger du ut receptet på Mjadara, det såg väldigt gott ut.

Svar: Åh tack vad snällt sagt :) ja jag har skrivit ner receptet i ett gammalt inlägg här: http://chokladfreaks.blogg.se/2009/may/slapp-sondag.html
Chokladfreaks

Anonym
2014-05-24 @ 21:30:43

Oh mama haha! Ser gott och somrigt ut ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0