Chokladpaj med mascarponekräm

Lördagar är mina bakdagar och idag var inget undagtag.
 
Jag ville testa på något nytt så jag letade runt lite på nätet och hittade detta recept på en chokladpajbotten med mascarponekräm och bär. Jag tyckte att det lät gott och bestämde mig för att prova.
 
Nå, var den god då? Nja, sådär faktiskt, jag tyckte att pajdegsbottnen var alldeleds för bitter i smaken, det var mycket kakao i receptet. Krämen var dock väldigt god och fräsch så den lär jag prova på igen. 
 
Jag hade hellre velat ha en mjuk botten t.ex. en kladdkakebotten men men det får bli till att testa det en annan gång =)
 
Jag gjorde misstaget och köpte en mix av frysta hallon och mango som resulterade i att mangon blev helt orangefärgad när bären hade tinat. Det ultimata vore ju om jag hade använt färska bär så klart. 
 
 
Johan
2013-05-31 @ 05:41:17
URL: http://nattstad.se/soulful

Ser riktigt gott ut.

Evje
2013-06-07 @ 21:21:17

Lät gott, men låter godare med gladdkaka som du skrev :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0