Rosa macarons med chokladtryffel

Jag tillbringade totalt ca 3h i köket idag när jag försökte mig på att baka macarons. 
 
Jag har bakat de en gång tidigare och det gick inte så bra sen dess har jag varit lite skeptisk till att baka de igen men idag testade jag på nytt. Jag kan inte säga att jag blev helt nöjd idag heller.
 
Jag vet inte vad jag gör fel men de verkar inte vilja bli tjocka utan de blir helt platta och tomma. 
 
Jag gjorde exakt som det stod i receptet men ändå lyckades jag inte få lika fina som Mia Öhrn. 
 
Men skam den som ger sig, övning ger färdighet och jag hoppas på att lyckas bättre nästa gång.
 
Jag är inget fan av macarons för övrigt så jag tyckte att smaken var helt ok. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dan
2012-10-13 @ 18:52:05

dom var ju jättefina! Hur fick du dem så rosa ?

Svar: Hehe teack, karamellfärg surru ;)
Chokladfreaks

Evje
2012-10-15 @ 21:01:06

Vilken skillnad från första gången! Ytan är fin och slät, nästa gång blir de även tjocka! Fortsätt baka!

Shimmerdimmer - Mitt land är frusen musik
2012-10-22 @ 15:10:27
URL: http://shimmerdimmer.blogg.se

Jag har aldrig försökt mig på macarons, det är ju en grymt bra grej eftersom man egentligen inte behöver ta mer än en och varje plutt lär inte innehålla så farligt mycket kalorier. ;)

Svar: Haha ja men precis men det är svårt att hålla sig till en faktiskt ;)
Chokladfreaks

Ingrid
2012-10-22 @ 21:40:18
URL: http://detention.blogg.se/

Hej,

Jag hittade hit! Vilken fin blogg, och jävlar vad grym du verkar vara på att baka. Riktigt imponerad!

//Ingrid som jobbade med dig på Royal

Svar: Nämen tack Ingrid, jag satt och läste din blogg, så kul :)
Chokladfreaks

Frida
2012-10-23 @ 20:08:25
URL: http://fridafabulous.se

Älskar ditt kakfat! Låter du dem vila länge på plåten? Jag ger mina en halvtimme.

Svar: Tack! Ja , jag lät de vila 1h faktiskt, då spricker de inte och blir släta och fina :)
Chokladfreaks

Lovisa
2012-11-08 @ 15:26:22
URL: http://lovisan.webblogg.se

Borde nog testa på detta med macrons snart!

Svar: Ja, det är värt ett försök!
Chokladfreaks




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0