För att lyckas måste man ibland misslyckas

Provade på ett nytt recept från "A piece of cake", kolapaj med pecannötter ( i mitt fall valnötter)

Enligt receptet skulle man låta "kolan" sjuda i ca 1h tills smeten blivit tjock. Sedan skulle man utför ett kutest för att se om smeten stelnar.

Jag vet inte vad som gick snett men jag lät det sjuda i 2h utan att smeten ville stelna.
Jag bestämde mig ändå för att hälla över kolan och låta den stå i frysen til nästa dag.

Tror ni att den stelnade!!? Inte alls, det vart bara en enda röra av alltihop.
Jag bjöd mina vänner på den ändå, vi åt den med glass och det smakade ju som kolasås så det var ju inget fel på smaken.

Vet dock inte om jag vågar mig på att prova detta recept igen.

Någon som vet hur man ska göra för att få kolan att stelna?

dan
2010-11-05 @ 11:47:04

den var god med lite såsig kanske. Jag fattar inte vad felet var??




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0