Jorgubbs- och hallonsmulpaj



Bästa receptet på smuldeg enligt mig måste vara Leila Lindholms, det funkar jämt och är hur gott som helst. Fyllningen kan man variera själv och denna gång hade jag i jordgubbar med lite hallon. Glömde pajen i ugnen 20 min extra men den blev bara godare och knaprigare då.
Enkelt men ack så gott! Här har ni receptet mina vänner!

Äppeltantens smuldeg (grundrecept): 
1.5 dl råsocker
1.5 dl kokosflingor
 1.5 dl havregryn
 2.5 dl vetemjöl
200 g kallt smör

danny
2010-07-19 @ 09:45:33

den var helt underbar!!!

Erika - Bakglädje
2010-07-19 @ 19:39:35
URL: http://bakgladje.blogspot.com

Åh, vad smarrigt det låter. Hittade precis din blogg, hit kommer jag att komma tillbaka. Kika gärna in hos mig om du vill:

bakgladje.blogspot.com

Rebecca
2010-07-21 @ 12:46:20

Vad duktig du e som bakar o står i, blir riktigt sugen när jag sitter här o kollar.... den där lailas bok verkar va toppen asså... kanske borde köpa den? baka på cupcake prinsessan!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0