Chokladbollar + Marimekkoskål = ♥


Jag har länge varit helt kär i den söta och klassiska Marimekko-skålen men tyckt att den varit aningen för dyr för att köpa. För någon dag sen när jag var inne på Myrra såg jag att de fått in en kopia i miniformat och jag slog till direkt och införskaffade mig en.

Jag bakade chokladbollar á la Leila Lindholm imorse och fyllde min fina skål med massor av goda chokladbollar med pärlsocker på. Visst är skålen finfin?

Jag har alltid haft svårt för att baka chokladbollar vilket är konstigt för det finns inget lättare. Men hur får man pärlsockret att fastna på chokladbollarna? Jag brukar rulla alla bollar först och sen rulla de i pärlsockret, man kanske bör rulla de i pärlsocker direkt efter att man rullat de till bollar eller? Har ni några bra tips så dela gärna med er!

Mimsan
2010-02-28 @ 23:57:19

Åh jättegoda chokladbollar, jag vill ha MER!!! Vill också köpa en sån skål. Den var supersöt!!

Ebbe
2010-03-04 @ 23:06:32

Åh de här vill jag smaka av! Du får baka åt oss när vi ses. Väldigt fin skål:)

Malin & Tuva♥
2010-03-07 @ 19:04:17
URL: http://malinstuvaluva.blogg.se/

Har du slutat baka??? hihi.. får ju tips o ideer från dej mend e har varit ganska tyst här ett tag. =)

Dan
2010-03-08 @ 11:47:27

Vilken fin bild du tagit! Du är verkligen uppfinningsrik:) Synd bara att jag inte hann smaka de goda bollarna:) Men du får göra några framöver lova!

Jessica
2010-03-14 @ 21:38:51
URL: http://ohsweetmother.blogg.se/

åååh gott!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0