♥Kycklingpaj I liiike♥




Mmm, igår gjorde jag världens godaste kycklingpaj till middag. Det är superenkelt och så himla gott. Dessutom går det perfekt att micra den dagen efter. Receptet jag går efter är till för 4 portioner men för mig räckte det till 3. Den är ju så god så man tar ju stora bitar.

Receptet på pajdegen kommer här:

3 dl vetemjöl
100g smör
4 msk vatten

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 225°
2. Smula mjölet med smöret i en bunke.
3. Tillsätt vatten och jobba ihop till en deg snabbt.
4. Kavla ut och tryck ut degen i en rund form.
5. Grädda pajskalet i mitten av ugnen i ca 10 min.

Fyllningen kan du göra hur du vill men jag gjorde så här:
1.Jag hackade och fräste en halv röd lök, en morot och en blanding av lite frysta grönsaker som jag blandade tillsammans.
2. Jag stekte en  kycklingfilé och skar upp den i småbitar och blandade med grönsakerna.
3. Jag hade lite tomatsås hemma som jag hällde över pajskalet så det blev som pizza ungefär.
4. Sen rev jag lite mozarellaost och blandade med grönsaksblandingen och hällde allt över pajskalet.
5. Sen tog jag lite tärnad fetaost och la på i en ring runtom pajen.
6. Sen grädda jag pajen mitt i ugnen i 15 min.

Klart!!!

P.S Jag hade i Tacokrydda, salt, grillkrydda och basilika. Man kan ta precis vilka kryddor tycker om.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0