2014!!!

Ännu ett år är förbi, vad snabbt tiden går!
 
Jag firade in det nya året med familj, vänner och god mat  =)
 
Tycker alltid att det är en sån process att försöka fota mat så den ser aptitlig ut, att ha en massa folk runtomkring gör det inte lättare heller därför så blev det inga bra bilder på maten igår men jag kan tala om att buffén var svårslagen detta år! Så mycket god mat vi hade, här kommer några bilder på maten.
 
Libanesisk mat är så gott! Detta hade vi på bordet:
 
Tabbouleh - saftig och lite syrlig sallad bestående av bl.a. persilja, tomat och bulgur.
 
Kibbe - friterade bulgurbollar fyllda med nötfärs och pinjenötter
 
Vinbladsdolma - ris, tomat och persilja ihoprullade i vindruvsblad
 
 
Hummus - kikärtsröra (som jag gjorde för övrigt)
Ugnstekt kycklingfilé
Ugnstekt oxfilé
Potatisgratäng
Saffransris
Spenatpiroger
Kibbe naye - bulgur och malen nötfärs som äts rå
 
 
 
Till efterrätt blev det en frozen cheesecake med smak av citron med hallon- och blåbärsglasyr.
 
 
....och en köpetårta och så chips och annat gott!
 
Hoppas ni haft ett fint nyårsfirande! Gott nytt år!
 
 
Gabriel
2014-01-02 @ 10:51:36

Ser gott ut! Minns första gången jag testade dolma. Det var en upplevelse :)

Svar: Haha ja det är kanske är en ovanlig smal för de som aldrig testat det förut men för mig som är uppvuxen med det så finns det inget godare ;)
Chokladfreaks




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0