Pepparkaksrulltårta med lingonfrosting

Ibland när jag ser ett recept på något gott så måste jag bara baka det direkt och idag var en sån dag!
 
Jag kom hem från jobbet och såg att Roy Fares lagt ut ett recept på en pepparkaksrulltårta på sin blogg.
 
Jag som aldrig bakat rulltårta tidigare kände direkt att det här var något som jag vill prova på, hur svårt kan det vara liksom!?
 
 
Sagt och gjort, jag gick ut och handlade alla ingredienser direkt och satte sedan igång med att baka. 
 
Tror ni inte att jag lyckas bränna första satsen! Så himla typiskt! Jag lät smeten vara inne i ugnen knappt en minut för länge och hela bottnen blev bränd och hård. Det skulle aldrig ha gått att rulla den så jag fick göra om hela proceduren igen och till slut blev det en fin rulltårta av det hela!
 
Om den var god, alltså den var sjukt god! Pepparkakssmaken tillsammans med lingon var ju en vinnande kombination! Helt klart en tårta värd att bjuda på nu till jul!
 
 
Ganska svårt att få en rulltårta att se aptitlig ut men den var otroligt mjuk och saftig!
 
 
 
liborius
2013-12-03 @ 22:38:02
URL: http://liborius.se

åh så gott!
sv. tusen tack:)

Svar: Tack! Det var riktigt gott!
Chokladfreaks

Evje
2013-12-04 @ 03:00:45

Den här måste jag testa! Lät riktigt gott

Svar: Ja du skulle nog gilla det, så gott :)
Chokladfreaks

Dan
2013-12-04 @ 18:02:01

Den är riktigt god det kan jag intyga! Min bror satsade häromdagen och gjorde exakt den :)

Svar: Är det sant, vad duktigt! Nästa gång får du satsa och baka något gott :)
Chokladfreaks

mimsan
2013-12-04 @ 22:11:00

Jag bakade min första rulltårta när jag var 16 år och det är nog det enda som jag har lyckats med hahaha. Den här såg sjukt satfigt god ut!!

Svar: Haha är det sant mima? Wow, det är inte lätt alltså så jag är impad ;)
Chokladfreaks




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0