Lussebullsbak på jobbet!

Ibland har man det bra, hela förmiddagen har jag bara ägnat mig åt att baka lussekatter med eleverna inför morgondagens Luciafirande. Ganska skönt jobb med andra ord. 
 
Eleverna bakade vanliga lussekatter medan jag och min kollega bakade saffransbullar med vaniljfyllning i.  
 
Receptet är ett väldigt populärt recept från Ica som min bästa vän tipsade mig om. Jag var självklart tvungen att prova det när vi hade alla ingredienser på jobbet =) 
 
De blev kanske inte de vackraste bullarna jag sett men oerhört goda var de men den krämiga fyllningen i.
 
Nu har vi något att gotta i oss i lärarrummet ;)
 
 
Evje
2013-12-12 @ 13:51:30

Nu vart jag riktigt sugen på bullar

Svar: Åh de var riktigt goda alltså! Så goda att jag bakar de igen just nu :)
Chokladfreaks

Nasiba
2013-12-12 @ 14:43:35

Oj vad goda de ser ut. Fuskigt att inte vi fick göra det här i Malmö :(
Nu blir man riktigt sugen!

Svar: Du ska få imorgon finis :)
Chokladfreaks

Dan
2013-12-12 @ 19:50:01

Smarrigt!

Svar: Du måste testa detta recept, väldigt enkelt och riktigt gott :)
Chokladfreaks




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0