Söndagslyx

Det är inte ofta jag hinner göra American pancakes till frukost men på helgerna vill jag gärna lyxa till det lite och då står jag gärna en exra timme på morgonen och steker pannkakor för det är ju bara så himla gott!
 
Förra söndagen bjöd jag hela familjen på dessa goda pannkakor och det uppskattades verkligen. Man blir sjukt mätt efteråt =)
 
 
Receptet räcker till ca 16-18 pannkakor som räcker till ca 5-6 personer
 
3 ägg
6,25 dl mjölk
5 msk smält smör
7,5 dl vetemjöl
5 tsk bakpulver
1,25 tsk salt 
1,25 tsk vaniljsocker 
 
Gör så här:
 
1. Vispa ägg och mjölk i en stor bunke. 
2. Smält smöret och häll ner i bunken. 
3. Blanda de torra ingredienserna för sig och blanda ner de i mjölkblandingen.
4. Stek pannkakorna i en liten stekpanna (10cm) i smör eller olja (jag använde solrosolja).  
 
Servera med olika bär, frukter, smält choklad, nutella, glass, sylt, grädde, sirap eller något annat du tycker är gott!
 
 
Dan
2013-08-25 @ 19:11:41

Mums ;)

Evje
2013-08-26 @ 06:35:22

Mums




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0