Nutella Cheesecake

Jag älskar choklad så när jag hittade detta recept på Nutella cheesecake så var jag helt enkelt tvungen att baka den. Bjöd hem några vänner och vi avnjöt en bit var efter middagen. Så sjukt gott!
 
Gillar man nutella kommer man definitivt älska denna cheesecake och det var faktiskt busenkelt att göra den.
 
 

Här kommer receptet:
Ingredienser till botten
  • 16 st digistivekex
  • 50 g smält smör
  • 3 msk nutella
  • 3 msk hasselnötsmjöl
Fyllning
  • 300 g philadelphiaost
  • 500 g nutella
  • 2 msk florsocker
garnering
  • 1 dl grovt hackade hasselnötter

 

1. Mixa digestivekexen med hasselnötsmjölet. Tillsätt nutellan och det smälta smöret och tryck ut det i en rund springform (26cm i diameter).  Låt stelna i frysen medans fyllningen görs.

2. Rör den rumstempererade philadelfiaosten med nutellan i en bunke. Tillsätt florsockret,smaka av. Tillsätt mer florsocker om ni vill ha sötare.

3. Häll fyllningen på digestivebotten och strö över hackade hasselnötter

4. Ställ in cheescaken i frysen. Låt den frysas över natten. Låt den stå i rumstemp i ca 30 min innan servering

Helen
2015-02-06 @ 00:39:00
URL: http://starsinlife.blogg.se

Ser läcker ut:)

Svar: Tackar! =)
Chokladfreaks




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0