Gott med chokladbollar!

image description

Det var längesen jag bakade chokladbollar. Igår testade jag ett nytt recept som smakar nästan som delicatobollar. Jag doppade även bollarna i choklad så de blev riktigt goda och mastiga!

Recepet räckte till 12 mellanstora chokladbollar

3 1/2 dl havregryn
100 g rumsvarmt smör
0,7 dl strösocker
2 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 msk mjölk (man ska egentligen ha grädde men det kvittar)
1 msk kallt svart kaffe

Blockchoklad och kokos efter smak


1. Mixa havregrynen till mjöl i en mixer.
2. Vispa smör och socker till en jämn smet.
3. Tillsätt övriga ingredienser och ställ smeten i kylen innan du rullar bollar.
4. Smält blockchokladen i en liten skål  
5. Rulla så stora chokladbollar som du vill ha och rulla de sedan i den smälta chokladen och sedan i kokosen.

Det är lite kletigt och pilligt men efter att de fått stelna i kylen och du ätit en så kommer du se att det var värt det!

ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!
2012-06-03 @ 20:37:32
URL: http://adaras.se

Hej! Tänkte bara tipsa om min senaste tävling! Det är superenkelt att vara med! :D

http://adaras.se/2012/may/tavling-vinn-boken-tyghunden-snuff.html#comment

Angelica
2012-06-06 @ 16:06:55

Ser liiiite godare ut än dem jag fick på sommarfesten vi hade på förskolan igår :b bakade av barnen, mums.

Svar: Haha ja det kan jag tänka mig ;)
Chokladfreaks

nisse
2012-06-07 @ 23:53:56

dom var så trevliga i munhålan !

Ilham_m_k
2012-06-09 @ 10:54:03

It's just too yummy :) Nice job!

Svar: Thanks loulou! =) So nice of you to check out my website =)
Chokladfreaks




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0