Nöttoppar med choklad

Jag har inte bakat på evigheter så när jag fick sluta tidigt från praktiken idag så passade jag på att baka nöttoppar.

Nu har jag betat av ännu ett recept från Leilas bakbok "A piece of cake"  vilket ger mig ett hjärta till i registret!




Enklare recept går inte att hitta!
De är ganska nyttiga också och kräver inte mycket ingredienser!

16 nöttoppar

50 g smör
200g hela hasselnötter
1 ägg
1 dl strösocker
(ev. blockchoklad att doppa de i)

Sätt ugnen på 175 grader.

1. Mixa hasselnötterna.
2. Smält smöret.
3. Blanda alltihop till en jämn smet.
4. Forma små toppar på en bakpappersklädd plåt och grädda mitt i ugnen i ca 18 minuter eller tills att de blivit gyllenbruna.

Jag råkade glömma mina så därför blev de aningen mörkare men smaken var densamma! 


Jag valde att doppa botten på de i choklad men om man vill kan man strunta i det men jag tycker att de blev godare med choklad!







Mette
2012-02-03 @ 21:11:40

Hej rosorna är från Panduro!



EJ ätbara :)

ida - konstblogg
2012-02-06 @ 21:30:36
URL: http://myblueworld.blogg.se/

tack :)

Ja det tycker jag du ska göra! kul o se resultatet ju :D !




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0