Oreo frosting



Idag provade jag på att göra en frosting ed Oreo kex!

Jag hade fyra cupcakes i frysen så jag gjorde bara en halv sats frosting till, nästa gång ska jag även göra cupcakes med Oreos i.


Frostingen var iag jättegod och luftig, det var dock svårt att spritsa på den eftersom jag inte hade smulat kexen ordentligt. Stora bitar av kex fastnade i spritsen och gjorde det ojämnt, men det gick ändå.


Receptet hittade jag på denna blogg.

Oreofrosting:
4,8 dl grädde
4 msk florsocker
1/2 tsk vaniljextrakt
6 msk oreokaksmulor

  1. Vispa grädden tillsammans med florsocker och vaniljextrakt.
  2. Vänd ner oreokaksmulorna i grädden.
  3. Spritsa på cupcaken och garnera gärna med en halv Oreokaka.
Annie
2011-11-19 @ 14:53:26
URL: http://zaharaa.blogg.se/

sv: Tack så mycket! För att vara första gången jag gjorde något sådant så är jag mer än nöjd! :o) Ska se om jag hinner fota hur jag gör i veckan som kommer.



Dom där ser ju också riktigt goda ut!

Mallesplace - Go My Own Way
2011-11-20 @ 16:58:16
URL: http://mallesplace.blogg.se/

Ser galet goda ut! Hade ju varit sött att använda mini oreos som dekoration! :)

dan
2011-11-23 @ 21:57:43

riktigt goda var dom! Kan verkligen rekommendera de till andra ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0