Studentmat

Som student äter jag också ibland tråkiga maträtter som korv och pasta, det blir även en massa måltider ute. Men ibland kan jag faktiskt unna mig något gott och laga något gott hemma. Nu senast har det blivit American Pancakes och Quesadillas.

 
American Pancakes har jag tidigare gjort med detta recept. Receptet räcker gott och väl till 2 portioner med 6 pannkakor var. Jag serverade den med blåbär/hallon, Nutella och honung vilket var väldigt mättande. 


Quesadillas smakar precis som tacos fast de ser bara annorlunda ut. Det här är perfekt när man har rester över från gårdagens tacos men är man lat så kan man göra som jag gjorde och bara steka köttfärs, blanda det med majs och riven ost och lägga mellan 2 tacobröd och värma i en torr stekpanna i ca 1,5min på vardera sida. Servera med gräddfil och tacosås så blir det jätegott!

mr Teat
2009-09-28 @ 19:04:02

ååh va gott det ser ut! Kan inte jag få en pannkaka om du får en STOR banankaka av mig? Hemligheten bakom mina goda är....Bröstmjölk! Jag lovar! Ha det bra! Kram

Sandra drömkaka
2009-10-01 @ 11:52:20
URL: http://dromkaka.blogg.se/

Jag älskar pannakaka & plättar, är också student ;) & de där quesedillas måste jag ta & prova snart, tacos är ju grymt gott :)

Maja.
2009-10-04 @ 23:14:43
URL: http://mcaria.blogg.se/

Fastnade för ditt bloggnamn, choklad är ju livet=)



Angående quesadillias, är en riktig favorit här hemma hos min sambo, nästan så att dagenefter-tacosen uppskattas mer än själva tacosen:)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0