Jag har upptäckt banan!

Igår upptäckte jag att banan är riktigt gott! Jag som varit så kräsen i alla dessa år och inbillat mig att jag inte gillar banan blev plötsligt så sugen på det igår när jag såg en klase i personalrummet på skolan jag praktiserar på. Så i väntan på bussen hem från Västerås tog jag en sväng in på Lidl och köpte några kilo blandade frukter som jag gjorde fruktsallad av när jag kom hem igår kväll.

Idag däremot gick jag förbi Ica innan jag gick hem och vad tror ni jag hittade!!? Extrapris på lösviktsgodis, så jag köpte med mig drygt ett kilo hem för bara 30kr. Hur kan man motstå det. Vad ska jag nu göra av all min frukt som jag har hemma?




För bara en halvtinne sen så lagade jag och åt denna supergoda och busenkla potatisgratäng. Receptet tog jag helt och hållet från Nigella Lawson på Tv4. Den var verkligen krämig och god och inte alls lös som när ja annars brukar göra potatisgratäng. Rekommenderas starkt!



Ha en trevlig Onsag!

tjenatjena
2009-11-19 @ 11:29:00

men shit va krämig den ser ut, gratängen alltså:) Jaha jag som trott att du alltid gillat banan:) Min favorit är annanas eller apelsin...

Lina - krafla
2009-11-19 @ 22:15:08
URL: http://krafla.blogg.se/

SV: tack så jättemycket! självklart kan jag det!

carolina
2009-11-21 @ 12:51:14
URL: http://acarolinas.blogg.se/

just nu skulle jag valt frukten, för jag åt en massa choklad igår :P

Evje
2009-11-28 @ 00:08:31

Jag hade valt frukt med choklad;)! Gratängen ska jag testa själv, ser krämig och det vill jag ha.

Emma
2010-01-05 @ 23:25:32
URL: http://www.cupcakesnstuffs.blogspot.com

Godiset (a) haha, jag älskar lösvikts godis!

Men något som är riktigt gott med banan är att man delar de på längden och river mycket vit choklad över sen in i ugnen tills bananerna är mjuka = otroligt gott! Servera med vaniljglass eller ät som det är :) Bananas foster är också en jättegod dessert med banan! (recept finns på min blogg)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0