3:e advent, Lucia, Lussekatter och Julmusik


Dagen till ära äter jag lussekatter och dricker kaffe till frukost. Jag bakade lussekatter igår och bjöd tre av mina vänner. Jag fuskade och köpte Kungsörnens färdiga Lussekatter som endast kräver att man tillsätter vatten. Det är första gången som jag provar på att baka något färdigt från en förpackning och det är inget jag rekommenderar faktiskt. Degen jäste inte så det blev mini-lussekatter och sen så smakade de ingenting förutom deg i stort sett. Men det var kul och mysigt att baka ändå och dricka lite Julmust till det.

(Klickbara bilder)

Nej, när jag åker hem till min mamma får hon visa hur man gör riktiga lussekatter!

Glad Lucia!

jen
2009-12-13 @ 15:13:15
URL: http://littledessert.blogg.se/

tack så mycket :)

Lisa
2009-12-13 @ 21:27:03
URL: http://www.lisasbakverk.se

Fina lussebullar! Kul att hälsa på hos dig, kommer gärna igen hit igen.

Lisa

Evje
2009-12-17 @ 20:28:27

Men de blev fina!

Evje
2009-12-17 @ 20:29:23

Dessutom är du jätte söt när du bakar!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0